Säg hej till Daniel! 👋
Daniel Björck ansvarar för teamet som varje dag gör sitt yttersta för att leverera service i världsklass.
Hur bygger ni teamet på kundservice?
Vi fokuserar mycket på sammanhållning och på att stötta och peppa varann. Det är viktigt att var och en känner sig kapabel att ta hand om olika situationer, samtidigt som alla alltid ska veta att det finns någon att vända sig till för hjälp om det behövs. Våra kunder ska alltid känna att de kan nå oss och få svar på sina frågor snabbt.
Vad upplever du kan vara en utmaning?
Ibland händer det att jag eller vi i teamet vill göra mer för kunden än vad som är möjligt, på grund av regelverk eller beslut som ligger hos andra aktörer eller myndigheter, vilket kan kännas frustrerande. Det kan också bli miss i kommunikationen mellan köpare och säljare eller diskussioner om ett objekts skick, och då krävs det att man själv är lugn och saklig.
När är jobbet som roligast?
När vi överträffar våra kunders förväntningar och gör något som leder till att de känner att de fått något utöver det vanliga. Det kan vara en ganska liten sak, som att hitta en smidig lösning på ett problem, men som gör stor skillnad för kundens upplevelse av affären i slutändan.
Blinto har ett unikt bonussystem för all kundservicepersonal. Berätta!
Vi som jobbar i kundserviceteamet får en bonus som utgör ett visst antal procent på den totala försäljningen varje kvartal. Detta har vi infört för att öka vi-känslan och för att vi ska bli påminda om att oavsett vilken roll vi har på Blinto så jobbar vi tillsammans mot samma mål.