Säg hej till Magnus! 👋
Magnus Åhlund gör dagligen sitt bästa för att lösa problem helst innan de uppstår. Som storkundsansvarig ansvarar han för att våra större, centrala samarbeten löper så friktionsfritt som möjligt.
Berätta lite om din roll!
Som KAM etablerar och utvecklar jag samarbeten med både privata och statliga företag och organisationer. Jag blir ofta något av en “spindel i nätet” som minimerar flaskhalsar och ser till så att allt löper smidigt.
Vad är roligast i ditt jobb?
Det finns ofta tidigt en diskussion om hur vi kan hjälpa företag att agera mer cirkulärt och skapa en mer hållbar verksamhet. Att få se detta ske i praktiken är väldigt kul. När något som inleddes med en diskussion mynnar i något väldigt konkret och positivt, då är mitt jobb som roligast.
Är det något särskilt kundsegment som känns extra givande att fokusera på?
Ur ett miljöperspektiv skulle jag säga byggsektorn, som idag står för en stor andel av det avfall som genereras i Sverige. Här är Blintos roll att hjälpa företag att göra sig av med överblivet byggmaterial på ett mer hållbart sätt. De företag som får upp ögonen för hur mycket som kan förändras till det positiva när vi hjälper dem med försäljningsprocessen blir allt fler, vilket kommer att få positiva konsekvenser på sikt. Ju fler som är med på tåget här, desto snabbare kommer vi att kunna se till så att den stora avfallsposten inom byggindustrin minskar.